Home MEDI AMBIENT MEDI AMBIENT/ La ruta ambiental d´aquest cap de setmana tindrà lloc en Llombai i Corbera.

La ruta ambiental de Llombai transcorre per les diverses sendes i camins del Parc Natural Municipal “El Tello”.

DISSABTE 30 de NOVEMBRE – RUTA AMBIENTAL A LLOMBAI
PARATGE NATURAL DEL TELLO

Descripció de la ruta:
El punt d’encontre, com a la resta de rutes ambientals, serà a la Plaça de l’Ajuntament de Llombai, des d’on agafarem els vehicles per a acudir al punt de partida de la ruta (situat a 2 kms aproximadament més endavant en el PR-CV 429 que inicia a la mateixa plaça.

BOMBERS/ campanya incendis habitatges

Deixarem els vehicles en l’encreuament del PR amb el camí de la Marquesa, en un camp que hi ha, i es donarà l’eixida a la ruta ambiental.
La primera parada obligatòria que farem la tenim a pocs metres, que és la Torre d’Alèdua (S. XII), Declarada Bé d’Interès Cultural BIC.

Després, seguint el PR, ens dirigim direcció al Corral Blanc, seguint el PR – CV 429 fins arribar a l’encreuament amb el camí del Portixol. En aquest punt, deixem el PR i seguim el camí del Portixol (uns 800m.).

Al arribar al encreuament amb el camí de l’Estepar seguim per la pujada de Potan i en la senyalització de la Senda de la Caseta de Bernabé prendrem eixa senda, que trobarem a la dreta. Durant aquest tram podrem gaudir de la diversitat de fauna com llentiscle, cepell, coscolla, Romero, etc. i bordejarem la Caseta de Bernabé, fins tornar al camí.

A uns 600 m deixarem el camí per seguir una senda que eixirà al PR – CV429. Una vegada eixim a aquest seguirem direcció Pla de l’Estepar, fins trobar uns pilons blancs que deixem a la dreta i ens indiquen la senda per baixar al Pouet de l’Estepar, on pararem a fer un xicotet descans.

Seguim la ruta per un caminet de certa pendent pronuncià i amb pedres, que és un dels trams més complicats de la ruta, fins tornar a agafar el PR més endavant, quasi a l’encreuament amb el camí del Portixol.

Des d’ací ens desviem uns metres pel aquest camí per visitar del Mirador i tornem pel mateix tram per reenganxar-nos a PR-CV429 que ja seguirem fins on tenim aparcats els vehicles.

Horari:
10.00h. Porta de l’Ajuntament.
13.30h. Municipi.
Dificultat: Mitja
Distància: Ruta circular d’uns 8,500 Km
Nombre màxim de participants: 30
Idioma de la visita: Valencià

Cal portar: Calçat adequat per a passejar, a poder ser, esportives; aigua, alguna cosa per a menjar, repel•lent per als mosquits i gorra.

DIUMENGE 24 de NOVEMBRE – RUTA AMBIENTAL CORBERA

PARATGE NATURAL DE LES FONTANELLES-FORN DE CALÇ DEL BARRANC DE BOQUETA

Descripció de la ruta:
Visita i apropament sociocultural al Paratge Natural Municipal Les Fontanelles de Corbera; història i aprofitament dels recursos naturals.

Eixida a les 10 h de l’Ajuntament de Corbera. Des d’allí es passejarà fins la zona d’esbarjo del Paratge Natural Les Fontanelles on s’explicarà l’enclavament natural i l’aprofitament dels recursos naturals.

També es realitzarà un apropament a la història de la senda dels llenyaters pel barranc de l’Infern fins el pla de Rabasses i les dinàmiques comercials de l’època feien així com la relació amb el poble. Context i influència del Monestir de la Murta i la relació comercial i estratègica per les Fontanelles.

Motius per la protecció de la Cova de les Ratetes, Cova dels Frares, convenis i tractats amb el Monestir de Santa Maria de la Murta.
Posteriormente es visitarà i explicarà la història i el funcionament del forn de calç del barranc de Boqueta;

A l’excursió ens acompanyaran alguns membres del Voluntariat Mediambiental de Corbera (VMC) que durant la passejada ens aproparan a la flora i fauna del paratge.

Finalització sobre la 13:30 en el Paratge de les Fontanelles.

Horari:
Idioma de la visita: Valencià

TOTALZIRA  WHASTASPP

dejanos tu comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada.

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies ACEPTAR