Home TURISME TURISME/ Rutes Ambientals 2-3 noviembre
TURISME/ Rutes Ambientals 2-3 noviembre

La ruta ambiental 2019 d´aquest cap de setmana tindrà lloc en Alzira i Manuel.

Dissabte 2 de novembre — Anell Verd, un recorregut pels paisatges fluvials, agricoles i forestals d’Alzira.

Descripció de la ruta:
Ruta teatralitzada pel grup InterpretaNatura. La ruta ambiental es farà en el marc d’un contexte dissenyat pel grup de teatre.

Recorregut circular pel projectat Anell Verd d’Alzira, que pretén connectar els diferents paisatges que envolten la ciutat, com són el riu Xúquer, l’Horta i la Muntanyeta. La intenció final de l’Anell Verd es la de cosir el territori i vertebrar la Infraestructura Verda al mateix temps que es dóna visibilitat als paisatges identitaris del territori.

PREMIS LITERARIS CIUTAT D’ALZIRA 2019 lateral

Aquest recorregut ens porta per aquests paratges iniciant la ruta en el Malecó, on es pot apreciar part del Xúquer i els barrancs que desemboquen en ell i els grans horts que envolten la ciutat.

Continua la ruta pel Camí dels Pescadors amb el qual es connecta amb la Muntanyeta ascendint per sendes i on es pot gaudir d’una panoràmica de quasi 360⁰ de la Ribera Alta i Baixa, amb València, L’Albufera i el Mediterrani al fons i amb una vista immillorable de la Serra de Corbera i els seus pics. Finalment es torna al punt inicial caminant pel passeig fluvial amb el Xúquer a la nostra dreta durant més d’ 1 kilòmetre.

Horari:
10.00h. Porta de l’Ajuntament.
13.30h. Municipi.
Dificultat: Mitja
Distància: 7 kilòmetres aproximadament
Nombre màxim de participants: 60
Idioma de la visita: Valencià

Cal portar: Calçat adequat per a passejar, a poder ser, esportives; aigua, alguna cosa per a menjar, repel•lent per als mosquits i gorra.

Ruta ambiental a MANUEL

LES SALINES, HISTÒRIA I NATURALESA

Descripció de la ruta:
Aquesta ruta comença en el Poliesportiu Municipal, antic campament militar. Creuem el pont per on passa la CV-41 Xàtiva-Manuel i accedim al paratge natural de les Salines.

Una vegada allí, tenim l’antic edifici de la Casa de la Sal, (obra del segle XVIII, promoguda per la monarquia borbònica) i també podrem observar l’antiga explotació salinífera que va estar activa fins al final del s. XIX.

Així també, podem destacar entre la flora, el Limonium, una planta endèmica, que només la podem trobar a Xàtiva i en les poblacions de l’al voltant de Manuel. Continuant tot recte, arribarem al que denominem “la paret de les bales”, una xicoteta elevació, on els militars realitzaven les seues pràctiques de tir.

Ací podrem observar els materials característics del paratge que es denominen Areniscas. Hi ha roques de diferents materials. Després agafarem una senda que queda a la dreta que és un xicotet barranc. Continuem fins que reunim un encreuament de camins.

El camí que queda davant és el que va a la Font Amarga, ja terme de Vilanova de Castelló. (ruta que també es pot continuar). I el camí que queda a la dreta, és el que ens portarà a “la Paret del Moro”, on finalitzarem la nostra ruta.

En baixar de la paret del Moro podem seguir el camí cap al vedat i acabar la ruta en els esmoladores i tornant al poliesportiu per les Salines una altra vegada.

Horari:
10.00h. Porta de l’Ajuntament.
13.30h. Municipi.
Grau de dificultat: Baixa
Distància: 2 quilòmetres.
Nom màxim de participants: 40.
Idioma de la visita: Valencià.
És necessari portar: Calçat adequat per a caminar, aigua, alguna cosa per a menjar, repel·lent per als mosquits i gorra.

ACADEMIA DANIEL MATALLIN
TOTALZIRA  WHASTASPP
TAXI VERO

dejanos tu comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada.

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies ACEPTAR