Home NOTA DE PREMSA L’Associació Valenciana d’Agricultors (AVA-ASAJA) reclama major flexibilitat
L’Associació Valenciana d’Agricultors (AVA-ASAJA) reclama major flexibilitat

0

L’Associació Valenciana d’Agricultors (AVA-ASAJA) reclama major flexibilitat a la conselleria en aquesta època en la qual els agricultors estan immersos en les tasques de poda.

La decisió de prohibir indefinidament la crema de restes agrícoles genera greus problemes de gestió en les parcel•les.

Banner 728×90 IDEA 12/12
ASEPYME central

L’Associació Valenciana d’Agricultors (AVA-ASAJA) manifesta que la decisió de prohibir de manera indefinida la crema de restes agrícoles, adoptada per la conselleria d’Agricultura i Medi ambient, genera greus problemes per a l’adequada gestió de les explotacions i demana als responsables del citat departament de la Generalitat que reconsideren la mesura i apliquen criteris més flexibles que permeten fer compatible la prevenció d’incendis i els imprescindibles treballs de poda que han de dur a terme els agricultors.

És precisament ara quan els agricultors es troben immersos en ple període de poda en cultius com els fruiters, el vinyer, el *olivar o l’ametler i la impossibilitat de poder desfer-se dels residus de l’arbrat, a causa de la prohibició ja al•ludida, suposa una enorme complicació posat que molts conreadors no disposen d’una altra alternativa que recórrer a les cremes.

La direcció general de Prevenció d’Incendis Forestals de la conselleria d’Agricultura justifica la decisió que ha pres, tal com indica literalment en la resolució publicada fa uns dies, “en l’absència acumulada de precipitacions, acompanyada de temperatures excepcionalment altes i entrades successives de vents *terrales que generen una elevada disponibilitat per a cremar la vegetació”, un risc que els porta a establir “un nou període de restricció de cremes amb caràcter indefinit”.

El president de AVA-ASAJA apunta sobre aquest tema que “els agricultors també som conscients de les condicions climàtiques que tenim i de la necessitat d’actuar amb la màxima prudència en un tema tan sensible i perillós”, però al mateix temps assenyala que “tampoc és raonable deixar als agricultors amb les mans lligades just en el moment en el qual han de realitzar la poda i necessiten desfer-se dé les restes de la mateixa”.

Per tant, la qual cosa es demanda des de AVA-ASAJA a la conselleria d’Agricultura i Medi ambient és la cerca de fórmules més flexibles i menys restrictives que haurien de dissenyar-se i aplicar-se en funció de les característiques orogràfiques de cada zona i de la situació climàtica que esdevinga en els dies en els quals es pretenga realitzar la crema de restes de poda i restolls, de tal manera que la decisió final s’adopte en funció de l’anàlisi prèvia de tals variables. De fet, i fins a l’establiment d’aquesta prohibició amb caràcter indefinit per part de la direcció general de Prevenció d’Incendis Forestals, els agricultors sempre han sol•licitat el preceptiu permís als ajuntaments dels termes municipals on tinguen situades les seues parcel•les perquè autoritzaren les cremes en el moment més idoni.

“Som plenament conscients -afirma Cristóbal Aguado- de les conseqüències catastròfiques que comporta un incendi i de la necessitat d’extremar les precaucions, però tampoc cal perdre de vista que si s’obliga amb aquesta mesura al fet que els agricultors acumulen en les seues explotacions les restes de poda, aquestes es convertiran en un autèntic polvorí de cara als pròxims mesos i quan el risc d’incendi siga encara major. Crec que hem de parlar i trobar entre tots una eixida més raonable perquè no és bé que decisions de tant abast i amb tantes implicacions es prenguen en calenta i després del lamentable incendi que va assolar fa uns dies la Marjal dels Moros, a Sagunt”.

dejanos tu comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada.